Jak wspierać pozycjonowanie strony wykonywane przez agencje seo? Krótki poradnik co zrobić, aby wspomóc agencje nie będąc specjalistą!

pozycjonowanie wsparcie

Jeśli zleciliśmy pozycjonowanie naszej strony internetowej agencji seo oraz liczymy na dobre rezultaty, przeważnie interesujemy się całym procesem i nerwowo sprawdzamy statystyki witryny. W takiej sytuacji możemy jednak wspierać działania pozycjonujące, nawet jeśli nie jesteśmy specjalistami lub nie znamy się na tym procesie. W tym tekście przedstawiamy ciekawe sposoby na to, co możemy robić, aby wspomagać pozycjonowanie agencji naszej strony oraz samodzielnie wpływać na wyższą jej pozycję w wynikach wyszukiwania Google.

Dodawanie tekstów SEO

Pierwszym sposobem, dzięki któremu możemy wspomagać proces pozycjonowania naszej strony internetowej, jest dodawanie tekstów seo. Są to niezmiernie ważne teksty, dzięki którym Google wie, o czym jest nasza witryna, jakie dane się na niej znajdują oraz ile ich w rzeczywistości jest. Agencje seo bardzo często dodawać będą jedynie małą liczbę takich tekstów, gdyż jest to zadanie mozolne. Jeśli chcemy wspomóc ich działania, warto samodzielnie pisać takie teksty i regularnie publikować je na stronie. Dodawanie wartościowego contentu z pewnością nie zaszkodzi naszej stronie, a przyspieszy wdrapywanie się w rankingu Google. Aby stworzyć takie teksty, musimy kierować się kilkoma głównymi zasadami. Warto ich przestrzegać, gdyż tylko wtedy teksty seo dadzą największe korzyści witrynie.

Z pewnością teksty takie powinny być unikalne, wartościowe oraz tematyczne. Google posiada szereg algorytmów, które wykrywają treści niskiej jakości. Sam tekst warto zatem podzielić na śródtytuły oraz części. Warto też używać list punktowych czy pogrubień w celu urozmaicenia wpisów. Tekst powinien być bezbłędny, zawierać zdjęcia czy mieć odpowiednią długość. Im jest dłuższy, tym lepiej dla witryny i jej pozycjonowania. Bardzo ważnym elementem tekstów seo są frazy i słowa kluczowe. To właśnie one informują Google, o czym jest nasza witryna. Z pewnością nie powinniśmy upychać ich w nienaturalny sposób czy używać zbyt dużej ilości fraz. Przeważnie kończy się to przeoptymalizowaniem tekstu i brakiem skuteczności. W tekście na 1000 znaków powinny znajdować się maksymalnie 1-2 frazy. Słowa kluczowe warto też odmieniać czy stosować w różnych zestawieniach, pod jakimi chcemy być wyszukiwani w internecie.

Dodawanie regularnego contentu na stronę

Kolejnym sposobem, który będzie prosty do wykonania i będzie pozytywnie wpływał na pozycję witryny, jest regularne dodawanie contenu. Przeważnie agencje seo skupiają się na detalach oraz kwestiach technicznych, sam content pozostawiając po stronie klienta. Dla samej strony internetowej zaś bardzo ważnym jest, aby pojawiały się na niej regularnie nowe treści. Nie muszą być to jedynie teksty seo. Dobrym pomysłem będzie publikowanie poradników, video tutoriali, zdjęć, reportaży statystyk czy wpisów blogowych. Każdy rodzaj contentu z pewnością jest pozytywnie odbierany i mile widziany przez Google. Jeśli samodzielnie nie potrafimy lub nie mamy czasu tworzyć takich treści, możemy zamawiać je np. u copywriterów czy freelancerów. Regularne publikowanie sprawi, że nasza witryna będzie odbierana przez wyszukiwarkę za wartościową i wartą polecenia.

Link Building, czyli dodawanie linków w sieci

Bardzo często chcąc wspomagać działania agencji seo przy pozycjonowaniu witryny, nie posiadamy umiejętności technicznych czy specjalistycznej wiedzy. Istnieje jednak jeden techniczny sposób pozycjonowania, który możemy przeprowadzać bez takich umiejętności — jest to link building. To tzw. pozyskiwanie linków zwrotnych. polega ono na umieszczeniu w internecie wielu linków do naszej witryny w różnych miejscach. Wyszukiwarka Google m. in. na tej podstawie ocenia, jak wiele innych witryn poleca naszą stronę oraz czy jest ona popularna. Podobnie do marketingu szeptanego cały proces będzie polegał na tworzeniu krótkich — kilku zdaniowych wpisów wraz z linkiem do witryny oraz umieszczaniu ich w różnych miejscach w internecie. W tej opcji pomagania agencji przy pozycjonowaniu będziemy jednak musieli ściśle z nią współpracować. Agencja samodzielnie umieszcza takie linki i musimy ustalić wspólnie zakres naszego działania, aby te nie dublowały się czy nie neutralizowały. Linki możemy dodawać na stronach z atrybutami dofollow i nofollow oraz na różnych typach witryn. Pracownicy agencji powiedzą nam zatem na których stronach mamy to robić, jak mamy dodawać wpisy, aby linkowanie było naturalne oraz w jakiej formie mamy przeprowadzać link building. Jeśli regularnie będziemy dodawali tego typu wpisy na naszej stronie, z pewnością wspomożemy proces pozycjonowania, a agencja seo będzie mogła skupić się na innych czynnościach.

Sprowadzanie ruchu na stronę

Ostatnim w tym zestawieniu pomysłem na pomaganie agencji seo w pozycjonowaniu jest sprowadzenie ruchu na naszą witrynę. Wbrew pozorom nie jest to chybiony pomysł. Pomyśleć może tak wiele osób, gdy to my pozycjonujemy witrynę, aby to jej wysoka pozycja sprowadzała klientów na nasz serwis. Ruch na stronie działa jednak obopólnie. Zarówno jest efektem pozycjonowania i pomaga pozycjonować witrynę. Jeśli na stronie pojawia się coraz więcej użytkowników. Google podnosi popularność serwisu. Jak zatem możemy sprowadzić ruch na naszą stronę internetową? Pierwszym pomysłem jest tworzenie profili social mediach lub kampania GoogleAds. Wiele osób, które odnajdzie je, będzie mogła przejść na naszą stronę. Warto zatem przekierować ruch np. z Facebooka czy Instagrama lub Youtube. Tworząc tam ciekawy kanał czy profil, możemy przyciągnąć na naszą witrynę sposób osób. Dobrym pomysłem jest przeprowadzenie marketingu szeptanego, czyli umieszczanie wpisów o naszej stronie w internecie. Wpisy możemy dodawać na forach tematycznych w grupach na social mediach czy na grupach itp. Jeśli posiadamy budżet, możemy również uruchomić płatną reklamę np. na Facebooku. W cenie kilkunastu złotych będziemy mogli wyświetlić naszą reklamę nawet kilku tysiącom osób. Jest to jednak nieco kosztowny sposób. Do ciekawszych sposobów sprowadzania ruchu na witrynę zaliczyć można np. Inbound Marketing, Viral Marketing czy Influencer Marketing.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *