Jak generować jakościowy ruch na stronie sklepu internetowego?

jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym

Szukasz sposoby na generowanie ruchu w sklepie online? Dziś podpowiemy Ci jak podejść do tego tematu i sprawić, żeby ruch, który wygenerujesz, był nie tylko większy, ale też jakościowy, co niestety nie zawsze jest takie oczywiste.

Jakościowy ruch w sklepie online

Mówiąc o jakościowym ruchu na stronie sklepu internetowego, najczęściej myślimy o konwersji, okazuje się jednak, że to nie wszystko. Jest bowiem spora część użytkowników, którzy, aby zdecydować się na zakup, potrzebują więcej czasu oraz większego nakładu działań promocyjnych z naszej strony. W generowaniu jakościowego ruchu na stronie, w przypadku takich klientów, kluczowe znaczenie ma zrozumienie etapów procesu zakupowego, które w zależności od tego, co oferujemy, mogą się oczywiście między sobą różnić.

1. Kluczowe znaczenie ma content

Najlepszym „dostawcą” jakościowych użytkowników jest zawsze ruch organiczny z wyszukiwarki Google. Jeżeli chcemy z niego korzystać, musimy zdawać sobie sprawę, że ważną rolę odgrywa oczywiście optymalizacja strony, linkowanie zewnętrzne, ale przede wszystkim dobry content. O co dokładnie chodzi? Łatwiej zrozumieć to na konkretnym przykładzie:

Jeżeli prowadzisz sklep z kożuchami i kurtkami skórzanymi, to w okresie jesienno-zimowym możesz spodziewać się zwiększonego zainteresowania użytkowników oferowanymi towarami. Potencjalni klienci będą szukać inspiracji i trendów na nadchodzący sezon, a Twoim zadaniem jest odpowiedzieć na ich potrzeby. Na swojej stronie internetowej koniecznie zamieść artykuły typu: „Jak dobrać idealny płaszcz do każdej sylwetki”, „Jakie płaszcze będą modne tej zimy?” itp. W ten sposób zwiększasz swoje szanse na pozyskanie użytkowników, którzy faktycznie interesują się oferowanymi przez Ciebie produktami.

2. Pozwól się znaleźć!

Jeżeli chcesz, aby Twój sklep internetowy był rozpoznawalny i istniał w świadomości użytkowników, musisz pokazać się na najpopularniejszych serwisach taki jak np. porównywarki cenowe (ceneo.pl, nokaut.pl), serwisy aukcyjne (allegro.pl) czy serwisy gromadzące opinie (np. opineo.pl). Kluczem jest tutaj dobranie serwisu odpowiedniego do produktów, jakie oferujesz – nie każdy serwis może bowiem mieć kategorie produktowe, które odpowiadać będą Twojemu asortymentowi.

Kolejna sprawa to rozsądne podejście to tematu – przed zaprezentowaniem swojej oferty na tego typu serwisach warto dobrze przemyśleć i zastanowić się nad tym, jakie produkty chcemy tam pokazać. Warto chwalić się przede wszystkim tymi, które są korzystne cenowo czy bardzo dobre jakościowo. Pamiętaj, że nie musisz prezentować całego asortymentu.

3. Stawiaj na social media

Serwisy społecznościowe warto wykorzystać na każdym etapie procesu zakupowego – zaczynając od inspiracji, przez przedstawienie oferty, aż do utrzymania kontaktu z klientem, który już zakupu dokonał. Dobre prowadzone działania marketingowe w serwisach społecznościowych obejmują:

· publikowanie treści o charakterze poradnikowym (mającym na celu zainspirowanie potencjalnego klienta),
· informowanie o nowościach i promocjach,
· zbieranie opinii i ich analizowanie w celu ulepszenia oferty,
· wykorzystanie chatbota,
· wykorzystanie funkcji sklepu na Facebooku,
· tworzenie grup tematycznych nawiązujących do oferowanych przez nas produktów oraz usług,
· korzystanie z kampanii retargetingowych itp.

4. Wykorzystaj sprawdzony e-mail marketing

Dobrze przygotowany mailing z pewnością pozwala na pozyskiwanie jakościowych użytkowników, kluczem do sukcesu jest tutaj jednak odpowiednie podejście do tematu. O czym warto pamiętać, prowadząc takie działania? Przede wszystkim o tym, aby personalizować wiadomości i kierować je do osób, które rzeczywiście mogą być danym tematem zainteresowane. Produkty, o których informujesz i które polecasz, muszą być jak najbardziej precyzyjnie dobrane do grupy targetowej — tylko to pozwoli Ci uniknąć zniechęcenia użytkowników, które sprawi, że nie będą oni nawet otwierali Twoich wiadomości.

Jeżeli chodzi o e-mail marketing, to niezwykle ważne jest to, żeby klient nie poczuł się atakowany i osaczony, Twoja reklama ma go zaciekawić i sprawić, że zwróci na nią uwagę, ale nie może być nachalna!

5. Retargeting, a więc przekonaj niezdecydowanych!

Decyzje zakupowe nie zawsze są podejmowane od razu, klient potrzebuje często chwili do namysłu, a Twoim zadaniem jest sprawić, żeby ta chwila nie trwała zbyt długo. Żeby utrzymać zainteresowanie i nie zmarnować szansy na konwersję należy utrzymywać zainteresowanie użytkownika, korzystając z feeda produktowego czy cappingu. Uważaj jednak, aby w ramach retargetingu Twoja reklama nie stała się zbyt nachalna – możesz wówczas zirytować użytkownika, co zdecydowanie działa na Twoją niekorzyść.

Podsumowanie

Jak widać, jest wiele pomysłów na to, aby generować ruch na stronie, a tym samym zwiększać konwersję. Stosując omawiane rozwiązania, nie można jednak zapominać o tym, że aby wszystkie te wysiłki prowadziły nas do celu, musimy cały czas analizować klienta, źródła ruchu oraz reakcję na różnego rodzaju reklamy. Wszystko to pomoże dobrać odpowiednie działania, które odpowiadają potrzebom klienta. Pamiętaj: użytkownik jest najważniejszy – musisz patrzeć na swoje działania z jego perspektywy, tylko takie podejście ma sens. Powodzenia!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *