6 skutecznych sposobów reklamowania się w internecie – blog, influencer marketing, inbound marketing, marketing szeptany i social media!

marketing online

Reklamowanie się i swojej marki w internecie z pewnością daje wiele możliwość. Przeważnie, gdy chcemy rozpocząć taką promocję, nie wiemy do końca, który sposób wybrać, jakie opcje i możliwości mamy do wyboru oraz jakie korzyści ma każdy ze sposobów promowania się w internecie. Tych jest kilka i każdy cechuje się innymi zaletami. Poniżej przedstawimy sześć sposobów promowania własnej marki w internecie, opisujemy je i podpowiadamy, których z nich będzie najlepszym wyborem w danej sytuacji.

Blog, strona internetowa i pozycjonowanie

Pierwszym sposobem promocji w internecie jest prowadzenie bloga lub posiadanie swojej własnej strony internetowej. Na własnej witrynie możemy bez skrępowania przedstawić wszystkie produkty oraz ofertę klientom. Możemy również dzięki witrynom promować różne projekty od tych biznesowych po prywatne czy hobbystyczne. Stworzenie witryny to koszt ok. kilkuset złotych, choć istnieją też bardziej ekonomiczne rozwiązania jak kreatory witryn czy platformy blogowe. Gdy posiadamy już witrynę, możemy ją pozycjonować, czyli zwiększać jej pozycje wynikach wyszukiwarki Google pod danymi hasłami. Im wyżej będziemy się znajdowali, tym więcej osób będzie odwiedziło nasza witrynę. Pozycjonowanie polega na optymalizacji strony internetowej i innych działaniach poza nią. Jeśli mamy taką wiedzę możemy proces przeprowadzać samodzielnie lub zlecić go agencji seo. Promocja taka będzie dobrym rozwiązaniem, jeśli chcemy liczyć na regularny napływ klientów, a nasz projekt jest długofalowy. Profesjonalna witryna na wysokiej pozycji w Google to też prestiż i renoma dla marki, które zwiększają naszą wiarygodność i zaufanie do nas.

Systemy reklamowe Google Ads i Facebook Ads

Jednym z najbardziej popularnych sposobów promowania się w internecie jest korzystanie z systemów reklamowych. Do najczęściej używanych należy Facebook Ads czy Google Ads, które umożliwiają emitowanie reklam w Google, na YouTube, Facebooku czy Instagramie. Reklamy takie mają różną formę np. video, graficzną czy postów. Dużym plusem jest łatwość uruchomienia promocji lub możliwość zamówienia jej w agencji interaktywnej. Promocja w taki sposób jest również targetowana. Dzięki temu możemy określić, jakie konkretnie osoby zobaczą naszą reklamę, a co za tym idzie wydajemy efektywnie budżet i możemy reklamować się w grupie osób np. zainteresowanych konkretną tematyką. Ceny promocji są różne w zależności od rodzaju reklamy, ale ogólnie są na atrakcyjnym poziomie. Mamy również możliwość płacenia za wyświetlenia reklam lub za kliknięcie w link i przejście na witrynę. Ogólnie jest to idealny sposób promocji, gdy chcemy trafić do wąskiej grupy klientów ze względu na wiek, zainteresowania, lokalizację lub inne czynniki. Kampanie możemy również uruchamiać samodzielnie. Możemy też wybrać wiele umiejscowień reklam i promować różne produkty czy marki.

Marketing szeptany

Bardzo ciekawym sposobem promowania się w internecie jest marketing szeptany. Polega on na umieszczaniu w internecie — w różnych miejscach np. na forach internetowych czy blogach tematycznych wpisów o naszej marce. Wpisy takie mają postać kilkuzdaniowych tekstów polecających nasz produkt i linku do naszej witryny. Mogą być też otwartym zaproszeniem marki do skorzystania z oferty lub dodawane jedynie jako krótka neutralna wzmianka, iż dana firma oferuje właśnie takie usługi. Plusem marketingu szeptanego jest łatwość jego prowadzenia. Wpisy takie możemy tworzyć samodzielnie i dodawać również samemu. Istnieje też sporo agencji oferujących płatne wykonanie usługi. Wiele osób chętnie i często korzysta z poleceń innych użytkowników, nawet jeśli ich nie zna. Wpisy marketingu szeptanego potrafią docierać też do bardzo dużego grona odbiorców. Jeden wpis może zostać przeczytany nawet przez kilkaset osób, co daje bardzo duży zasięg.

Influencer marketing

Wyższą formą marketingu szeptanego, który również bazuje na polecaniu, jest influencer marketing. Ten rodzaj promocji opiera się jednak na polecaniu nas i naszej marki przez osoby znane i rozpoznawalne. Influencerami są osoby, które prowadzą własne kanały w sieci, są celebrytami lub uchodzą za liderów branżowych. Z influencer marketingu skorzystać możemy na różnych platformach np. YouTube, Facebooku czy Instagramie. Influencerzy w zamian za opłatę stworzą odpowiedni materiał, który będzie w pozytywnym świetle przedstawiał nasze produkty oraz polecą go swoim odbiorcom. Im większa ilość fanów danego influencera i im bardziej wymagający materiał reklamowy, tym cena promocji wyższa. Influencerów możemy znaleźć na portalach łączących takie osoby z reklamodawcami, w social mediach na odpowiednich grupach czy proponować im współpracę prywatnie. Plusem tego sposobu promocji jest sam fakt polecania naszej marki przez osobę znaną, lubianą i rozpoznawalną. Wiele fanów marki z pewnością skorzysta z takiej rekomendacji. Wydajemy również w taki sposób efektywnie budżet, gdyż tylko na reklamę, która trafia do osób potencjalnie nią zainteresowanych.

Inbound Marketing

Jednym z ciekawszych sposobów na promowanie się w internecie jest korzystanie Inbound Marketingu, czyli marketingu przychodzącego. Polega ona na tym, iż to my w sieci dodajemy we wszystkich możliwych miejscach informacje o naszej firmie czy marce i dajemy się oddawać klientom — bez wychodzenia do nich z reklamami. Działać takim sposobem możemy tworząc witrynę, dodając się na portalach społecznościowych jako profil marki, dodając się w katalogach firm, ustawiając wizytówkę Google czy tworząc profile na różnych forach sprzedażowych. W ten sposób rezygnujemy z negatywnej i nachalnej reklamy, którą klienci coraz częściej ignorują, a pozwalamy klientom odnaleźć nas samodzielnie i prezentujemy się im z najlepszej strony. W myśl tej zasady możemy też dodawać wartościowy content w sieci czy stawać się inicjatorami/współorganizatorami eventów.

Social media

Social media są idealnym sposobem na promowanie własnej marki. Na portalach takich jak Facebook czy Instagram możemy bardzo prosto docierać do nowych osób, czy potencjałach klientów. Aby promować się na takich portalach, z pewnością należy stworzyć zadbany profil oraz rzetelnie go prowadzić. Dodatkowo możemy brać aktywny udział w życiu grup, dodać własne ogłoszenia, ciekawe materiały czy zachęć użytkowników do sprawdzenia naszej firmy. Możemy również przeprowadzać webinaria i spotkania live, dodawać materiały interaktywne jak zdjęcia i filmiki 360 stopni czy publikować ciekawy content za darmo opatrzony logiem naszej marki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *